Pohybem k lepší náladě

Autor

Opět se nám situace trochu komplikuje a mnoho lidí propadá skepsi a ztrácí chuť do čehokoliv. Přemýšlela jsem, čím vás povzbudit a došla jsem k tomu, že nejlépe to nakopnutí se zvládnete vy sami, a to prostřednictvím pohybu.

Že je pohyb důležitý pro naše tělo, si ani nemusíme říkat, ale stejně prospěšný je i pro naši psychiku, protože uvolňuje do těla mnoho hormonů, mezi jinými i ty šťastné jako je endorfin nebo serotonin, a naopak pomáhá snižovat hladinu stresového hormonu kortizolu.

Ačkoliv jsou teď sportoviště nebo posilovny zavřené, cvičit můžete i doma. Vybrala jsem pro vás taková cvičení, u kterých nepotřebujete žádnou společnost, moc prostoru a také žádné speciální vybavení a vystačíte si s tím, co máte běžně po ruce.

Pilates

Cvičební metodu vyvinul Joseph Hubertus Pilates, původem z Německa. Pilates propracovává zádové, břišní a hýžďové svaly jako základ pro pevný střed těla s následným správným držením těla a odstraněním bolestí zad. Pracuje se převážně s vlastním tělem nebo lehkou zátěží, což vytváří krásné dlouhé štíhlé svaly.

Pilates je vhodné opravdu pro všechny věkové kategorie, různé pokročilosti, ženy i muže.

Jóga

Jógová cvičení jsou doporučována lidem zdravým, ale také oslabeným nebo s nějakým handicapem. Těm zdravým jóga pomůže upevnit dobré pohybové návyky a těm oslabeným zlepší a odstraní drobné nevyváženosti tělesné i psychické.

Jóga je cílevědomou a praktickou snahou o rozvíjení fyzické, psychické, intelektuální a duchovní rovnováhy člověka. U dětí je zároveň systémem, jak vychovávat, kultivovat a harmonizovat jeho osobnost. Obecně, tedy i pro dospělé, platí, že jóga nám napomáhá k sebedůvěře, jistotě, klidu a pokoře.

Tai chi

Zemí, ze které tai chi pochází, je Čína. Tai chi je cvičení, které původně sloužilo jako metoda vnitřní kultivace těla i ducha, bylo používáno k dosažení vnitřní harmonie a bylo nedílnou součástí výchovy a vzdělávání taoistických mnichů v klášterech. Bojová složka byla pouze vedlejším produktem. V současné době je tai chi typickým a nejznámějším představitelem vnitřních bojových stylů a nabízí možnost volby, zda cvičit pro relaxaci a pro zdraví či pro sportovní úspěch.

Taoistické tai chi je jemné a pomalé cvičení, které nevyžaduje žádné zvláštní fyzické předpoklady. Pravidelným cvičením se fyzická kondice a celkový stav těla od základu mění. Spíše než fyzické předpoklady je ke cvičení zapotřebí určitá dávka trpělivosti a chuti otevřít se a pracovat na sobě po fyzické i psychické stránce.

Aerobic dance

Doteď jsme si předsttavili především ty pomalejší formy cvičení, tak teď trochu zrychlíme.

Cvičení aerobic dance vychází z klasického aerobicu. Jde o fyzickou aktivitu, při které se rozhodně zpotíte. Aerobní tanec posiluje vaše srdce a plíce a trénuje váš kardiovaskulární systém, aby rychleji a efektivněji dodával kyslík do celého těla. Aerobic dance využívá všechny vaše svaly a má rytmický charakter.

Zumba

Kombinace cvičení a latinsko-amerických tanců nese název zumba. Pokud vašemu uchu ladí  rytmy salsy, reggaetonu, merengue, cumbie, taneční cvičení zumba vás začne hned v prvních minutách bavit. Samozřejmě není podmínkou tyto tance ovládat. Nechte se vést zkušeným instruktorem-

Cvičit zumbu může téměř každý, dokonce i děti. Chcete-li shodit přebytečné kilogramy, zvýšit kondičku, pročistit mysl, pak rozhodně neváhejte.

Zacvičte si s výsadkáři

Možná potřebujete poněkud svalovější cvičení. S tím vám pomůžou výsadkáři České armády, kteří už v první vlně přišli se sérií velmi populárního domácíhho tréninku v omezených možnostech.

Pro děti

Zapomínat bychom samozřejmě neměli ani na naše nejmenší, u kterých je pohyb obzvlášť důležitý pro zdravý vývoj jejich těla. Zajímavá a jednoduchá cvičení pro ně nachystala Hanka Kynychová a vy se k nim můžete přidat a užít si společnou zábavu.

Doufám, že vás některé cvičení zaujalo. A pokud ne, stále ještě můžete jít na procházku nebo si zaběhat do lesa.

Přeji pevné zdraví i pevné nervy 😉

Komentujte jako host

  Odebírat  
Upozornit na