Prázdniny na vodě

Autor

Je sucho. Alespoň v naší obci dost velké. Pro ty, kterým přijde třeba jen zmínka o vodě příjemná, posílám vyprávění mého jedenáctiletého syna, který zaznamenal své zážitky na první prázdninové dny.

Za vysvědčení, na kterém byly dvě dvojky, jsem jel 30.6 se sestrou, tátou, tátovým kamarádem a jeho dvěma dcerami šestiletou Annou a tříletou Veronikou na vodu. První den byl jenom na to, abychom dojeli do Vyššího Brodu, což byla naše startovní pozice. Na lodi jsme měli dojet do Českého Krumlova. V Českém Krumlově jsme chtěli být do pátku 3. 7.

1. den jsme ujeli 178 Km do Vyššího Brodu. Cesta trvala asi dvě a půl hodiny. Během cesty jsme se jednou šli vyčůrat, v Českých Budějovicích nakoupit a tátův kamarád jednou natankoval, díky tomu jsme si trošku zajeli a viděli Rakousko. Projeli jsme třemi okresy- Prahy-Východ,Tábora Českých Budějovic, projeli jsme též dvěma kraji- středočeským a jihočeským. Kolem půl sedmé večer jsme šli zaplatit za půjčení lodi, parkování dvou aut tátova stříbrného Chryslera a modrou Toyotu tátova kamaráda a zaplatili jsme, že tátův kamarád stanoval. Potom, co jsme všechno u recepce poctivě uhradili, jsme šli na jídlo do restaurace, která stála na druhé straně ulice. Já jsem si objednal uzenou kýtu s knedlíkem a zelím. My jsme spali v autě a asi do půl jedenácté jsme hráli prší, ve kterém si mi dařilo nejlépe, vyhrál jsem asi 90% všech her. Já jsem spal na tom nejužším, ale zato nejdelším ležení vedle táty. Při usínaní mě rušili světla na ulici. Spali jsme se spacáky otevřenými na maximum, takže se z nich stali deky, já jsem se probudil kolem třetí hodiny ranní, protože mi táhlo na nohy, tak jsem si zapnul spacák následně, jsem se proudil asi v pět hodin ráno, protože jsem se potil, otevřel jsem tedy spacák na polovinu a spal jsem nepřerušovaným spánkem až do rána.

2. den jsme si půjčili pádla, vesty, sudy a raft. Cestou jsme viděli most, a když vysoký tátův kamarád natáhl ruku s pádlem tak dotkl se spodní strany mostu. Asi kilometr od mostu následoval první jez, na jehož konci jsme mírně vyskočili nad vodu. Pluli jsme krásnou krajinou chráněné krajinné oblasti Šumava. Přestal jsem pádlovat, nasadil jsem si klobouček proti slunci a sluneční brýle, dal nohy na příď a vychutnával jsem krásu okolní krajiny, když se tu přiblížil se jez, my děti jsme si museli sednout na zem raftu a kormidlovali jenom dospělí. Jez nebyl prudký a po sjetí jezu jsem pokračoval v dosavadní činnosti, občas jsem trošku pádloval. Asi po dvou kilometrech jsme zastavili a my všichni nepočítajíce dospělé jsme si zaplavali, dospělí byli na pivu. Nejdřív jsem hledal pěkné kamínky, jenže pak se rozhodnu přeplavat na druhý břeh, vzal mě proud a to abych mohl vůbec zůstat na stejném místě, musel jsem ve stylu prsa plavat rychlostí asi deset kilometrů za hodinu, tak jsem pokusil plavat znakem a podařilo se mi podobnou rychlostí vyplavat, ale bylo to jen tak tak, protože mi docházela síla a ještě k tomu jsem se pořádně nalokal vody. Šel jsem za tátou pořádně si odpočinout a dal jsem si směs různých ořechových plodů, která mi za prvé chutnala a zadruhé mi dodala sílu, táta mi navíc poradil, abych šel o něco výš, než bylo místo vhodné na projití na druhou stranu řeky, byla tam mělčina bohužel však s velkým proudem, takže jsem se na druhý břeh nedostal, ale zato našel jsem křídlo vážky. Na konec jsme dojeli ke kempu u Nojdyho. Kde jsme spali a též hráli prší.

3. den jsme se nalodili asi v 11:12, vepředu tentokráte seděli Anna a moje sestra, já jsem seděl vzadu společně s tátou. Jelikož vepředu seděli dva lidi, museli jsme přemístit sudy, přemístili jsme je dozadu. Pádloval jsem o poznání více než minulý den, přesto jsem stále vychutnával krásu okolní krajiny. Pluli jsme nějakou dobu, když táta zpozoroval neotevřenou plechovku od piva, abychom jí chytili, museli jsme se v první řadě otočit a pak se moje sestra natáhla a plechovku chytila. Táta se svým kamarádem ji vypili, potom jsme si v Rožmberku nad Vltavou dali zmrzlinový pohár, který byl součástí naší odměny za vysvědčení. Poté jsme sjeli velice mírný jez. Po jeho sjetí jsem pádloval a díval jsem se na okolní krajinu. Asi po 2-4Km takovéto plavby jsem skočil do vody a smočil jsem se, následoval problém s vylezením na raft a ten jsem vyřešil hravě (jak je tajemství). Když následoval olej (vodácký výraz pro stojaté vody) vyskočil jsem a děla motor. Po oleji následoval jez, který byl celkem zábavný, jelikož byl dost úzký. Projeli jsme davem kánoí a potom jsme měli zase spousty místa pro sebe, když tu jsme uviděli krásně rudou věž kostela. Následně jsme projeli asi půl kilometrovým olejem, po projetí na nás čekal jez, na kterém náš raft vyskočil. Poté jsme pádlovali asi dva a půl kilometru do kempu a na začátek Českého Krumlova, ale tam jsme zjistili, že jsme pořádně nedovřeli náš sud, ve kterém byli spací věci, fotoaparát a tátův mobil. Abychom jsme se vůbec vyspali, museli jsme tátou jít na autobusovou zastávku a jet do Vyššího Brodu pro auto, ve kterém jsme chtěli nocovat. Do Vyššího Brodu jsme dojeli cca za třičtvrtě hodiny. Cestou jsem si prohlížel, co jsme za ty dva dny ujeli, cestou zpátky jsem si všímal, jaký byl časoví rozdíl cestovat autem a raftem.

4. den jsem usnul až asi ve 3:00 jelikož jsme až do půlnoci hráli prší a pak mi byla zima a pak jsme se po včerejší katastrově nemohli vyspat v ničem, co bylo v sudu= spacáky (táta věci na spaní). A jelikož jsem se strašně klepal zimou, protože jsem nemohl nic najít a hlasitě se třásl zimou, probudil, jsem tátu a ten mě vzal pod svou mikinu. Potom jsem spal jako normálně. Proudil jsem se asi v 7:50. Při snídani mi tátův kamarád a všechny holky zazpívali hodně štěstí zdraví, jelikož jsem měl narozeniny. Nejdřív jsme se šli osvěžit do Vltavy, já jsem byl první, kdo plaval, ale jelikož tam byly kameny, přepluli jsme radši o sto metrů dál, kde byla písčina. Po vykoupání jsme vypluli, projeli jsme dva mírné jezy, ale za nimi následoval nejprudší jez na celé plavbě, jízda na něm byla obyčejná, ale na konci byla taková vlna, až jsme vyletěli asi třicet centimetrů nad hladinu. Poté jsme v klidu jeli dál, až jsme uviděli zámek Český Krumlov. Na konec jsme dopluli k cíli, kde jsme museli vrátit raft, poté jsme šli na autobusovou zastávku. Jenže autobusy měli obrovské zpoždění 15-30 minut, na konec jsme nastoupili do autobusu, jenž jel na autobusové nádraží, na něm jsme vystoupili a nastoupili na autobus, jenž jel na zastávku Český Krumlov spolí. Vystoupili jsme na ní a došli si pro auto. Do Vyššího Brodu jsme jeli všichni v našem autě a ve Vyšším Brodě jsme šli do restaurace, já jsem si dal kuřecí steak s grilovanou zeleninou. Poté co všichni dojedli, vyjeli jsme a jelikož jsem měl narozeniny, stavili jsme se v McDonaldu.