NIVEA slaví stovku

Autor

Letošní kulaté narozeniny známé značky NIVEA zaznamenal díky velké reklamní kampani snad téměř každý člověk v zemi. Co však víme o historii těchto sta let? Jaké novinky NIVEA na trh přinesla? Podle čeho má své jméno? Kolik výrobků nám nabízí? Nyní už si přivoňme, namažme se, zněžněme…

Název NIVEA vznikl z latinského přídavného jména „niveus“, což znamená „sněhově bílý“. Krém se krátce po svém objevení začal prodávat ve žluté plechovce, která odrážela velmi populární umělecký trend tohoto období – secesi. Přestože obal se za sto let několikrát měnil, jeho složení se dodnes podstatně nezměnilo. O osm let později se sortiment značky rozšířil o mýdlo se stejným názvem a doplnil tak řadu výrobků, která zahrnovala pudr a tubu s krémem. V roce 1922 firma ukazuje, že nezapomíná pečovat i o muže. Holící mýdlo NIVEA spolu s krémem NIVEA po holení byly první výrobky NIVEA vyvinuté speriálně pro ně.

Ve dvacátých letech přichází značka se zbrusu novým reklamním stylem. Nachází modrobílou kombinaci, kterou známe dodnes. NIVEA plní každému přání, proto sleduje trendy, které kde panují. V západním světě je moderní pokoška opálená, zato v zemích asijských je za krásnou považována žena s bílou pokožkou. Do Asie tedy dodává NIVEA bělící pastu. Firma myslí již několik let i na vlasy a nabízí šampony, na začátku třicátých let rozšiřuje nabídku o přípravek na úpravu účesu ve formě fixačního laku na vlasy a brilantiny. Roku 1935 se modrobílá barevná kombinace a aktivní životní styl staly základem pro první filmové reklamy na výrobky NIVEA.

Firma respektuje fakt, že děti mají velmi citlivou pokožku vyžadující speciální péči, a proto od roku 1936 nabízí dětské mýdlo, které v následujících letech doplní další výrobky pro děti. Tyto výrobky se stávají velice populárními a jistě i Vaše dítko někdy na svém těle mělo kousek NIVEA. Ve své době se stal populárním meteorologický kalendář NIVEA, který byl součástí jejich reklam. Cílem bylo informovat nejen o péči o pokožku do každého počasí, ale také informovat spotřebitele o předpovědi počasí na následující týdny. V roce 1959 se na víčku krému poprvé objevilo logo s charakteristickým typem písma ve slově „krém“. Toto jednoduché a unikátní logo zůstalo nezměněné až dodnes. Firma vyvíjí ještě jemnější produkty „babyfein“ určené speciálně pro pokožku miminek.

Od roku 1963 je stejná kvalita a účinnost krému NIVEA k dispozici také v tekuté formě. Jednalo se o první výrobek NIVEA, který byl vyvinutý speciálně pro péči, hydrataci a výživu pokožky celého těla. Tmavěmodrý nafukovací míč s bílým nápisem možná také doma máte! Tímto reklamním předmětem firma v šedesátých letech reagovala na vzrůstající trend cestování. Dodnes jsou tyto míče přibalovány jako dárky například k opalovacím krémům. V bývalém Československu jsme se mohli se značkou NIVEA setkat od počátku sedmdesátých let. Byl v licenci vyráběn společností Astrid Praha až do let devadesátých.

V roce 1980 prorazila značka NIVEA na trh pánské kosmetiky s novým unikátním výrobkem – prvním balzámem po holení bez alkoholu, která tak pleť po holení nedráždí, ale naopak přináší úlevu. Následující rok byl rozšířen také systém ochrany před sluncem, a to na základě desítek let výzkumů a zkušeností v oblasti péče o pokožku. Tyto produkty poskytují ochranu pro různé typy pokožky i před extrémními vlivy. O pouhý další rok později se na svět dostává komplexní program čistění a péče o pleť obličeje. Stále se inovuje i kosmetika pro vlasovou péči – představen byl nový jemný a šetrný šampon pro časté mytí vlasl a následně přibyl i kondicionér.

Na začátku devadesátých let se objevuje nová řada deodorantů NIVEA, jako symbol jejich jemnosti se v reklamě objevuje peříčko. V roce 1993 se k výrobkům na a po holení dostává na veřejnost první řada péče o pleť o muže. O tři roky později se rozrůstá sada výrobků pro finální úpravu účesu, která začala vznikat ve třicátých letech. Nyní je k dispozici široká škála stylingových výrobků, které umožňují kreativní úpravu různých typů vlasů. Na konci let devadesátých se objevuje převratná novinka v oblasti péče proti vráskám.
NIVEA otevřela v roce 2004 moderní centrum pro výzkum pokožky. O dva roky později vědci vyvinuli systém péče proti stárnutí, který podporuje proces obnovy buněk přímo v buněčné DNA. Přejme tedy i my firmě NIVEA, aby nestárla a byla stále oblíbenou jako dosud. Však se také prodávají ve více než 140 zemích světa! Jen v České republice je pod značkou NIVEA v nabídce na 350 výrobků pro ženy, muže, děti i miminka.

Před sto lety se v německém Hamburgu představil první krém na světě – NIVEA Creme. Začal psát dlouhou historii značky, která nás dodnes přesvědčuje svou kvalitou. Jistě i vy jste někdy „zakusili“ nějaký výrobek značky NIVEA. Soutěžní otázka se přesně toho týká:

„Jaký výrobek značky NIVEA je Váš oblíbený?“

Více o značce a výrobcích NIVEA najdete na http://www.nivea.cz

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *