Svět (podzimních) vynálezů a nápadů

Autor

Počasí pošmourné, někdy i nálada. Je třeba si ji zlepšit. Nějaký nápad? Spousta nápadů! Otevřete brány a stránky Portálu a hned budete vědět, jak si poradit. Rodiče, prarodiče, učitelé, vychovatelé, přátelé i děti.

Ottomanská, Vladimíra
Svět objevů a vynálezů
Celoroční projekt do mateřské školy
Ilustrace: Koubská, Sára
Vyprávění volně navazuje na celoroční putování Aničky a Honzíka z knihy Rok stromů, kteří tráví víkendy na chalupě u dědečka a babičky v severních Čechách.
Hned na začátku prázdnin na půdě najdou starý, trochu roztrhaný a místy nečitelný deník dědečkova bratra Ferdinanda – světoběžníka, který měl vždycky rád cestování, hádanky, bádání, tajemství a dobrodružství. Ferdinandovy zápisky je vrhnou do světa nejrůznějších objevů a vynálezů, které posunuly lidstvo. Díky tomu, že některé stránky v deníku jsou nečitelné, nebo dokonce celé chybí, musejí děti hodně přemýšlet a hledat v knihách a mapách. Na rozluštění deníku pracují celé prázdniny a všech deset objevů se jim nakonec někdy i s pomocí dědečka podaří rozluštit.
Ferdinand svoje cestování zahájil přesně 1. září 1962 a na cestách byl celých deset měsíců – jednotlivé kapitoly tak kopírují celý školní rok.
brož., 112 str., 229 Kč
Ukázka z knihy

Trantinová, Marcela a kol.
Nápadníček 2
Celoroční plán aktivit pro mateřské školy
Ilustrace: Koubská, Patricie
Kniha aktivit pro MŠ navazuje na stejnojmenný úspěšný první díl a zaměřuje se na široký repertoár různých druhů činností: témata pro ranní kruh, výtvarné práce, hry s písmenky a textem, manipulační stolní hry, hudební aktivity, pokusy a objevy, konstrukční hry, sebeobslužné dovednosti, rozvoj pohybu a relaxace, manuální aktivity, dramatika a práce s pískovničkou. Kniha slouží jako soubor nápadů, jak dané aktivity ve všech těchto oblastech s dětmi provádět. Je tedy možné využít všechny aktivity, nebo pouze některé, pracovat s knihou tvořivě a brát si z ní nápady dle probíraného tématu.
Každé téma je na úvod opatřeno charakteristikou v rámci RVP a na závěr kapitoly pak přehlednou tabulkou, kterou je možno umístit na nástěnku pro rychlejší orientaci rodičů.
brož., 160 str., 269 Kč
Ukázka z knihy

Kotová, Marcela
Podzim ťuká na vrátka, připravte se, zvířátka
Tematické celky a pracovní listy pro MŠ
Ilustrace: Jandová, Iveta
Pracovní sešit zaměřený na období podzimu je rozdělený na dvanáct týdenních bloků s jednoduchými popisy činností. Veškeré aktivity jsou rozepsány na jednotlivé dny a autorka dbá na jejich vyváženost v kontextu celého týdne. Zabývá se prvotní motivací, následně komunitním kruhem, nabízí činnosti výtvarné, pohybové, hudební, v prostoru, u stolečku. Nabízí nápady na pobyt venku. Ke každému týdnu jsou připojeny tři pracovní listy. Přednostně jsou cíleny na grafomotoriku, ale neopomíjejí ani ostatní činnosti.
Sešit tedy může sloužit velmi dobře jako podklad pro každodenní přípravy začínajícím učitelkám. Těm zkušenějším pak přináší jednoduchý přehled činností, které si mohou následně skládat dle vlastního uvážení a vybírat si z pracovních sešitů pouze ty, které se jim líbí. Jde o druhý díl série pracovních sešitů cílených vždy na určitou část roku (první díl Vlaštovičky štěbetají, z jara totiž radost mají zaměřený na jaro a léto).
brož., 72 str., 199 Kč
Ukázka z knihy

Leuze, Julie
Výchova vysoce citlivých dětí
Rodičovské tipy pro prvních 10 let
Překlad: Prešlová, Kateřina
Vysoká citlivost znamená intenzivnější vnímání a hlubší zpracování dojmů všeho druhu. Objevuje se už v dětství a doprovází lidi po celý život. Vysoce citlivé děti jsou součástí rodinného života, obvykle potřebují harmonii, blízkost přírody, hlubokou péči a péči. Mnoho z nich nasává nálady jiných lidí jako houba. Tyto a podobné vlastnosti však mohou také vést k problémům, protože vysoce citlivé děti se jen stěží mohou chránit před stresem a hlukem a je pro ně složité vyhnout se sociálním konfliktům.
brož., 176 str., 299 Kč
Ukázka z knihy

Syslová, Zora a kol.
Věkově heterogenní třídy
v mateřské škole
Kniha se zabývá tématem věkově heterogenních a homogenních tříd. Jaké jsou výhody heterogenního uspořádání? Co udělat pro to, aby se v nich daly naplňovat výchovně vzdělávací záměry? Na co bychom se měli při práci s heterogenní skupinou zaměřit? Věkově heterogenní třídy umožňují individualizované vzdělávání snáze než homogenní, lze v nich vytvářet malé skupinky a pracovat s dětmi podle jejich možností. Mladší děti se navíc učí lépe od starších spolužáků a kamarádů než od dospělých. Učitelka je facilitátorem, nabízí dětem připravené prostředí a podporuje jejich samostatnost.
Autorky nabízejí jak zahraniční zkušenosti s heterogenním uspořádáním tříd v mateřské škole, tak příklady dobré praxe z prostředí českých mateřských škol. Kniha obsahuje i výsledky výzkumu české situace v předškolním vzdělávání.
brož., 152 str., 299 Kč
Ukázka z knihy

Komentujte jako host

  Odebírat  
Upozornit na