Procházka po virtuálním tržišti

Autor

Znáte to, občas brouzdáte jen tak po netu a najednou vás něco zaujme natolik, že nemůžete ani odejít. Takovým případem je i nové virtuální tržiště Simira. Když jsem na tyhle stránky najela, hned mě nadchly a protože se o zážitky ráda dělím, přináším vám rozhovor se zakladatelkami tohoto nového a zajímavého portálu – Radkou Rosenbergovou a Simonou Královou.

Představte nám svůj projekt. Jaké jsou jeho přednosti a čím se liší od podobných konkurenčních projektů?

Radka: Simira je nový internetový portál, který zprostředkovává prodej rukodělných, řemeslně zpracovaných výrobků nebo jedinečných designérských výrobků, které byly vyrobeny v limitovaných edicích.

Od podobných projektů se chceme odlišit několika věcmi, které by se daly shrnout do následujících bodů: chceme nabízet kvalitní výrobky (kontrola kvality), chceme být vidět (reklama), chceme vytvořit prostor nejen k prodeji, ale i k výměně zkušeností, v prostředí, které by mělo být zdravě kritické, otevřené a zároveň lidské.

Simona: Simira je internetová galerie, kde si zákazník může vybírat z mnoha originálních, kvalitně zpracovaných výrobků. Právě pestrost nabídky, kvalitní zpracování, limitované série nebo jediný kousek je to, co dává jedinečnost výrobkům na Simiře. Přes 350 tvůrců nabízí nyní u nás více než 2600 výrobků. A je opravdu z čeho vybírat. Šperky, kabelky, sukně, dekorativní předměty do domácností a na chalupy, dekorativní předměty na zahrady, obrazy, autorské fotografie. To všechno na jednom místě, přehledně členěné. A pokud má nakupující zájem, může využívat i komunitní funkce a účastnit se tak diskuzí, psát blogy, hodnotit nabízené výrobky, psát komentáře, vytvářet vlastní výběr výrobků na hlavní stranu Simiry. Zajímavostí na našem webu je sekce Fotoslužby – zákazník si může vybrat ve své lokalitě fotografa a dohodnout se s ním na realizaci.

Proč název „Simira“?

Radka: Simira je složeninou našich křestních jmen – Simona, které se říká SIMI a RAdka.

Simona: Jedná se o složeninu z našich křestních jmen – Simona a Radka. Vymyslela to Radka a vybraly jsme to z desítek návrhů.

Která z vás přišla s nápadem na tento projekt a jaká byla cesta od nápadu k realizaci?

Radka: Prvotní nápad byl můj a vzpomínám si na ten krásný jarní den, kdy jsem seděla na trampolíně a říkala si, proč to vlastně nezkusit, jako dnes. Simona se to ale dozvěděla ještě týž večer, takže jsme v tom od samého počátku byly společně. Nejprve jsme daly na papír naše hrubé představy, jak by měl nový portál vypadat, oslovily zhruba desítku programátorských firem, absolvovaly celou řadu jednání. Mezitím jsme založily firmu. Poté, co jsme vybraly firmu, která pro nás web programuje, nastaly teprve ty pravé porodní bolesti. Do detailu jsme znovu a znovu projížděly každý detail, každou funkcionalitu, řešily grafiku, servery, účetnictví. Rok se s rokem sešel a web je na světě. Sama s oblibou říkám, že kdybych věděla předem do čeho jdu, tak do toho nejdu, ale v hloubi duše vím, že to není tak docela pravda.

Simona: S nápadem přišla Radka. Když mi to říkala, přišlo mi to jako výborný nápad. Pamatuji si, že jsme ani jedna neměla představu, co to všechno bude obnášet. Rozkreslení šablon, popis funkcionalit, výběr dodavatele softwaru, realizace, provoz, reklama. Možná, že kdybychom to věděly, že bychom ten krok více rozmýšlely. Ale to tak je obvykle u většiny projektů.

Máte rozdělené role, co se týče práce na Simiře nebo děláte každá to, co je právě potřeba?

Radka: Každá jsme v něčem lepší, v něčem horší. Já jsem například trochu chaotik a zdaleka se nevyznám tolik v různých účetních a ekonomických záležitostech, v této oblasti tedy hraje prim Simona. Pravdou ale je, že většinu věcí spolu stejně vždy konzultujeme a jsou výsledkem naší společné práce.

Simona: Role zatím ještě rozdělené nemáme. V průběhu fáze tvorby našeho tržiště jsme obě musely připravovat, kontrolovat a schvalovat funkčnost webu, design a provázanost jednotlivých akcí. Protože máme na Simiře opravdu hodně funkcí, bylo a je to stále hodně práce. Do budoucna předpokládáme, že si role rozdělíme, už se na to těšíme, protože bude práce půl. Už nyní si samozřejmě nějaké dílčí úkoly dělíme, ale operativně, tak, jak je právě třeba.

Jaké jsou vaše plány do budoucna? Na co nového se můžou vaši uživatelé těšit?

Radka: Zjistily jsme, že konkurence pečlivě hlídá všechny naše kroky, proto nechceme hlavní plánovaná rozšíření, zatím zveřejňovat, ale při zemi se rozhodně nedržíme. V současné době se snažíme pružně reagovat na požadavky a nápady na vylepšení, které přicházejí od našich prodejců.

Simona: Máme spoustu nápadů na vylepšení a na rozšíření Simiry. Nejraději bychom všechny realizovaly hned, ale to samozřejmě nejde. V nejbližší době budeme spouštět sekci Kurzy, kde mohou pořadatelé kurzů nabízet svoje kurzy, které se týkají našeho zaměření – prodeje rukodělného zboží. Jedná se tedy o kurzy tvůrčí, např. kurzy cínového šperku, kurzy paličkování, kurzy řezbářství, keramiky, smaltování atd.

Co je vaší původní profesí?

Radka: Já jsem původem chemik, stále mám na částečný úvazek svoji původní profesi, jsem technickou manažerkou jedné nadnárodní vodohospodářské společnosti.

Simona: Původně jsem pracovala jako cenový specialista u nadnárodní firmy. Poté, co se nám narodil mladší syn a přestěhovali jsme se z města na venkova, začala jsem studovat vysokou školu a do zaměstnaneckého poměru se už nevrátila. Založit vlastní projekt a mít možnost pracovat povětšinou z domu bylo mým snem. Dává mi to větší svobodu a samozřejmě i větší prostor pro rodinu.

Jak reagovaly vaše rodiny, když jste jim nastínily, do čeho se hodláte pustit?

Radka: Můj muž podporuje většinu mých nápadů, jakkoliv jsou ztřeštěné. Upozornil mne na začátku, že nebude v jeho silách mi s projektem pomáhat, ale že budu mít jeho bezvýhradnou podporu. A tak tomu také skutečně je.

Simona: Manžel mi od počátku fandí a podporuje, bere to jako výborný nápad. Děti to nesou statečně, ty si nějaké změny ani nevšimli, když není tričko vyžehlené, prostě ho dobře složím a vyhladím 🙂 A na večerní pohádku a podobné důležité záležitosti si čas najdu vždy.

Jaké výrobky máte nejraději vy osobně?

Radka: Občas mám problém nekoupit všechny ty pěkné věci, kteří naši prodejci na Simiře nabízejí. Ujíždím speciálně na dřevu a kovaných výrobcích, ale nenechává mne chladnou ani keramika a nad některými módními kousky mírně slintám. Speciální zálusk mám na jednu kabelku, uvidím, jak dlouho odolám.

Simona: Osobně mám nejraději výrobek, který má nápad, je kvalitně zpracovaný a barevně mě osloví. To se týká módy, doplňků do domácnosti, všeho, co nakupuji. Pokud mi výrobek okamžitě padne do oka a „chytí“ mě tak vím, že ho budu mít v oblibě a s radostí užívat. Nyní jsem denně ve společnosti výrobků, které se snaží mě dostat a je opravdu těžké odolávat.

Protože se náš portál jmenuje Rodina21, je naším zvykem ptát se zpovídaných na to, jaká je podle nich rodina 21. století. Jaká tedy je podle vás?

Radka: Obecně je to hrozně těžká otázka, znám rodiny uspěchané i rozhádané, rodiny, ve kterých se jednotliví členové sotva potkají i rodiny, které hodně drží při sobě. Imponují mi rodiny, které se vrací k tradicím, věnují se sobě vzájemně, umí oddělit rodinný a pracovní život. Snažím se takovou rodinu mít, mám 3 děti, malý domek se zahradou, práci, která mě naplňuje, a milovaného a milujícího muže. Myslím, že to tak nějak naplňuje moji představu štěstí v jedné takové rodině 21. století 🙂

Simona: V mém okolí všechny rodiny fungují tradičně v tom pozitivním slova smyslu. Maminky se starají, tatínkové pomáhají, hrají si a komentují, babičky jsou hlídací. Často se dnes mluví o změně rolí ženských a mužských, o posunu ve stírání rozdílů v povinnostech v rodině. Je to určitě správná cesta, důležité je ale nalézt vyváženost a úplně se neodklonit od přírodou daných dispozic.

Děkuji vám za rozhovor a přeji, ať vaše virtuální dítko zdárně roste a dělá vám samou radost.

Na tržiště se dostanete touto cestou http://www.simira.cz/
Foto: Simira

Komentujte jako host

  Odebírat  
Upozornit na