Škol(k)áčci: 1. POLOLETÍ

Autor

Jaké úspěchy a neúspěchy přinesl dětem ve školách a školkách první půlrok? Jak je škola ne/baví, jak se za těch šest měsíců změnily? A nemohla chybět ani první velká společenská událost – oslava Vánoc. Sedm statečných zvládlo vše, co jim přišlo do cesty.

ŠKOLÁK PÉŤA – patronka Bea
Úspěchy jsou, neúspěchy taky, ale ty se snažíme předělat na úspěchy. Malý je spokojený a stále se mu ve škole moc líbí. Těší se tam, ale to ranní vstávání je trochu horší. Zapojil se do kroužku zpívání. Má krásný hlásek a zpívá jedna radost. Posun je znát nejen v chování, jednání, ale i celkově ve vývoji. Už to není ten ustrašený klučina, ale pořádně ukecaný kluk. Nezadá si ani s těmi staršími. Když ho pošťuchují, vrací jim to návdavkem. Před Vánoci měli ve škole Den otevřených dveří a spojili to i s předvánočním koncertem. Byl moc hezký!

ŠKOLAČKA JESSI – patronka Babuška
Jessi se těší do školy, je stále vůdčí osobností a středem dění, takže má kolem sebe mnoho přátel. Je pořád akční, rychlá, pohotová a nemá žádný problém s úkoly či chystáním aktovky. Povinnosti si vzala za své a maminka ji nemusí plnění úkolů připomínat. Byla jsem překvapena, že Jessi, která je stále akční a v poklusu, krásně píše. Myslela jsem si, že když je stále rozdivočelá, nebude mít trpělivost a písmenka budou kostrbatá. Spletla jsem se. Její písanka je jako natištěná a píše bleskurychle. Zato nerada čte, ale musí. Zpočátku si přehazovala slabiky, vymýšlela si, ale postupně se učí více se soustředit. Při každodenním čtení jí pomáhají rodiče.

Když jsme včera vyzvedávali holky ze školního karnevalu, ptala se dcera, zda byla Jessi hodná. Paní učitelka odpověděla s úsměvem, že Jessi je samostatná jednotka. Nezměnila se. Má svůj program. Zpočátku se s velikou školou seznamovala, nyní občas zaběhne do 3. třídy za sestřičkou a i tam má své školní kamarády. Ve volném čase se vzorně stará o svá zvířátka. Vánoce oslavily děti tradiční vánoční besídkou u nazdobeného stromečku, na kterou byli pozváni rodiče. Děti měly připravenou vánoční scénku, písničky a vánoční básně, které předváděly s takovou vážností, že až příbuzným slzička ukápla.

ŠKOLKÁČEK KUBÍK – patronka Alča
Myslím si, že Kubík je celkem v pohodě. Žádné velké výkyvy se nekonaly a začlenění do kolektivu proběhlo snad taky docela bez problémů. Jediné co, tak nás trochu zlobí, jsou „kolektivní nemoci“. Ale to je ve školkových začátcích běžné. Moc se mi nelíbí taková ta školková agresivita, ale asi to k tomu, bohužel, taky patří. K oslavě Vánoc jsme byli pozvaní na besídku, kde se zpívaly písničky, vánoční koledy. Dostala jsem hezký dárek, a potom děti rozbalovaly školkové i vlastní dárečky. Bylo to příjemné. Nakonec to dopadlo tak, že kolem mě v herně seděla spousta dětí s nimiž jsem si hrála a zbytek maminek seděl u stolečků a užíval klidu (úsměv).

ŠKOLKÁČEK FILIP – patronka Trz
Synek se do školky těší, říká věci jako: „škoda, že není školka sedm dní v týdnu“, takže mám velkou radost a jsem ráda, že jsme se změnou školky neudělali chybu. Paní učitelky našeho panáčka už pěkně prokoukly, takže vědí, že si občas umí vymýšlet a více si ho hlídají. Co potřebuje trénovat je trpělivost. Ostatní děti vydrží něco dělat, ale jeho jak to nebaví, tak buď práci odkládá, nebo u ní dělá neuvěřitelně ztrápené a zpruzené obličeje. Vidím to i doma, mám pocit, že je malý puberťák (oči v sloup, všechno je nefér!). Dvakrát ve školce blinkal (alergická reakce, bez dalších potíží) a studiem jídelníčku jsem došla k tomu, že to bylo z tmavé bagety, takže ji teď hlídám a nahrazuji jiným pečivem. Vánoce děti slavily především tvorbou výzdoby, přijelo k nim divadlo Evy Hruškové, do kterého se mohly zapojit s vánoční hrou. Pro rodiče a děti pak pořádala „naše třída“ posezení s občerstvením a tvořením. Vyrobili jsme si andílkovou dárkovou tašku, papírové ozdobičky na stromeček a zdobenou šišku.

ŠKOLÁK FREDY – patronka Satine
Klasika, do školy chodí rád a jde mu to (celkem). Před Vánoci měl takový nějaký výkyv, začal zapomínat úkoly, pomůcky atd. Dokonce jsem mu pohrozila, že mu zakážu školu, protože má na něj špatný vliv (smích). Přišlo mi totiž z jeho vyprávění, že ho víc zajímá, čím rozesmát spolužáky než samotné učení, ale už se to zase srovnalo. Teď si našel novou zábavu, překládá si knížku, kterou píše do angličtiny a hrozně ho to baví. Co se týče Vánoc, tak si ve třídě zdobili stromek a také chystali nějaké chlebíčky a pomazánky pro učitele a spolužáky.

ŠKOLAČKA MÍNA – patronka Satine
Po náročném startu, přišel příjemný obrat. Už nám nezabere domácí příprava tolik času a vidím značné pokroky. Líbí se mi, že už si sama chystá psané domácí úkoly, jen si nás zavolá, když si s něčím neví rady. Myslím, že s vysvědčením bude spokojená nejen ona, ale i my. Navštívili jsme také PPP, ale některé závěry paní psycholožky mi přijdou poněkud nafouknuté. V čem spatřuji pozitivum je to, že nám poradila pomůcky a způsoby, jak zlepšovat tvorbu a čtení slabik a slov. Před Vánoci ve škole pekli perníčky a byly moc dobré.

ŠKOLKÁČEK MIKY – patronka Satine
Chuť chodit do školky se zlepšila a už to bylo v pohodě, ovšem po vánočních prázdninách jsme se vrátili k hereckým výkonům ze začátku školního roku, při kterých nechybí slzičky a vymýšlení důvodů, aby mohl zůstat doma. Když pro něj potom přijdeme, tak je ale plný zážitků, co všechno dělali. Tak tomu fakt nerozumím. Změnu, kterou jsme zaznamenali, že zdrznul mezi dětmi, je to takový malý suverén. 1. února nás čeká zápis do 1. třídy. Už počítá, sčítá i odčítá, zná spoustu písmen, takže v září pomaže! Před Vánoci měli ve školce odpoledne s rodiči, během kterého nám ukázal, se kterými hračkami si nejraději hraje, ukázal nám, jak to tam chodí a pak jsme spolu vyráběli dárkovou krabičku. Následovala besídka s písničkami a hrou o sněhulácích, zvířátkách a loupežnících. Při rozdělování rolí se samozřejmě přihlásil na roli jednoho z loupežníků – Vagalumpů.

Tak to zvládalo našich 7 statečných, a co ti ostatní? A jsme zvědaví, co si za pár dní prvňáčci (i ostatní školáci) přinesou domů na vysvědčení!

Komentujte jako host

  Odebírat  
Upozornit na