Pilates – cvičení pro tělo i duši

Autor

Pilates. Možná toto cvičení znáte a mnozí z vás se Pilates pravidelně věnují.Třeba s novou energií, kterou vnáší jaro do našich životů, hledáte vhodnou sportovní aktivitu, díky níž zpevníte tělo, zeštíhlíte a posílíte vlastní sebevědomí.

Pro náš web se mi podařilo oslovit instruktorku Pilates, paní Lucii Mendlíkovou. Paní Lucie mi ochotně zodpověděla všechny moje dotazy týkající se cvičení Pilates. Chcete-li se o Pilates dozvědět více, není nic jednoduššího, než se začíst…

Paní Mendlíková, představte nám, prosím, Vaše studio – kde se nachází, jak dlouho působíte?

Pilates Studio 7 jsem otevřela před dvěma lety v Brně – Medlánkách. Specializujeme se na cvičení Pilates a doplňkově máme po jedné lekci Power jogy a Zumby. Za dva roky působení se u nás vytvořila stálá klientela, díky které u nás panuje pohodová přátelská atmosféra.

Co je Pilates? Proč doporučujete cvičit právě Pilates?

Cvičební metodu vyvinul Joseph Hubertus Pilates, původem z Německa. Pilates propracovává zádové, břišní a hýžďové svaly jako základ pro pevný střed těla s následným správným držením těla a odstraněním bolestí zad. Pracuje se převážně s vlastním tělem nebo lehkou zátěží, což vytváří krásné dlouhé štíhlé svaly.

Jak jste se Vy osobně dostala k cvičení Pilates?

Vždy jsem inklinovala spíše k silovějším sportům, ale díky své skolióze a tedy i potřebě aktivovat i vnitřní stabilizační systém držící páteř, jsem přešla z práce fitness trenérky na instruktorku Pilates. Pevný střed těla mi teď dovoluje dělat rekreačně i švihové a jednostranné sporty jako je squash nebo snowboarding.

 

Komu byste Pilates doporučila?

Pilates je cvičení zdravotního charakteru, tím pádem vhodné opravdu pro všechny věkové kategorie, různé pokročilosti, ženy i muže.

Jak je toto cvičení fyzicky náročné? Mohou Pilates cvičit například i ženy s nadváhou a obézní?

Na lekci se každopádně zapotíte, ale vzhledem k tomu, že u Pilates pracujeme převážně s váhou vlastního těla, je cvičení velmi vhodné pro klienty s nadváhou a problémy s klouby

Komu Pilates nedoporučíte?

Pilates není rozhodně omezen věkem, na lekci se potkávají klienti od patnácti takřka do sedmdesáti let, každý cvičí dle svých možností. Každopádně děti a těhotné ženy by měly navštěvovat speciální lekce jim určené. Není problém mě kontaktovat a já vám ráda poradím, jaké lekce jsou pro vás vhodné.

Jak se na cvičení připravit, co vzít do studia s sebou a jak dlouho trvá jedna lekce?

Cvičební pomůcky a podložky jsou k dispozici, takže stačí pohodlné oblečení. Cvičí se bosky. Lekce trvá hodinu, je to optimální čas na procvičení celého těla a aktivaci tukových buněk.

Ve Vašem studiu nabízíte možnost cvičení na cvičebních pomůckách. O jaké pomůcky se jedná a čím jsou specifické?

Kromě tzv. lehkých pomůcek používaných na běžných lekcích, jako je ručník Rona Fletchera , kroužky Magic Circle a pěnových válců Foam Roller, nabízíme lekce na Spine Correctoru, což je pomůcka zaměřená na protažení zkrácených a posílení ochablých zádových svalů. Jako první na Moravě vyučujeme metodu na původních Pilates strojích Reformer. Jedná se o pojízdný vozík ve vodorovném rámu s připevněnými táhly a pružinami znásobující účinky cvičení Pilates. Maximální počet tří klientů na lekci umožňuje individuální nastavení náročnosti dle zdravotních a kondičních možností. Cvičení je zábavné a navíc ho nabízíme za unikátní cenu dostupnou pro všechny.

Cvičí Pilates i muži?

Pilates byl muž a cvičení bylo původně vyvinuto pro muže, takže odpověď je jasná. Poslední dobou se v našem studiu setkáváme s hojnější návštěvností pánů, což nás i naše klientky velmi těší.

Jak často je vhodné cvičit Pilates?

Pro sportovce a aktivní klienty, kteří mají Pilates jako kompenzační cvičení by stačilo jednou týdně. Pokud je vaším cílem odstranění bolestí zad, snížení hmotnosti a vypracování štíhlého svalstva, je nutné chodit minimálně dvakrát, nejlépe třikrát týdně.

Prozraďte našim čtenářům tzv. „Pilatesovo proroctví.“

Pilatesovo proroctví zní:

  • Po 10 lekcích ucítíte rozdíl.
  • Po 20 lekcích uvidíte rozdíl.
  • Po 30 lekcích budete mít nové tělo.

Je naprosto pravdivé, ale pokud vychodíte třicet lekcí za rok, výsledek určitě neuvidíte. Při pravidelném cvičení rozdíl opravdu ucítíte i uvidíte. Cílem cvičení Pilates je prvotně správně fungující tělo bez bolestí zad a kloubů. Budete se cítit zdravotně a psychicky v pohodě.

Paní Mendlíkové mnohokrát děkuji za ochotu a vstřícnost, díky níž vznikl dnešní rozhovor. Přeji spoustu radosti ze cvičení a neméně spokojených klientů.

Posílila jsem tímto rozhovorem něčí odhodlání do nového začátku formou smysluplného cvičení? Pokud ano, jsem skutečně moc ráda.

Koho cvičení Pilates zajímá více a chce si prohlédnout Pilates Studio 7, může nahlédnout na webové stránky zmíněného studia : www.pilatesstudio7.cz . Zde najdete kontakt také přímo na paní Mendlíkovou, která ráda zodpoví všechny vaše dotazy.

Komentujte jako host

  Odebírat  
Upozornit na